rnp
LV RU

RNP: Augstākās tiesas slēdziens demonstrē, ka regulējums par siltuma parādiem pārvaldīšanas jomā ir nepilnīgs

09.07.2021
RNP: Augstākās tiesas slēdziens demonstrē, ka regulējums par siltuma parādiem pārvaldīšanas jomā ir nepilnīgs

Augstākās tiesas (AT) lēmums atcelt Rīgas apgabala tiesas spriedumu par parādu piedziņu no mājas pārvaldnieka kārtējo reizi apliecina, ka ilggadēji nerisināto jautājumu par parādiem siltumapgādes jomā nekavējoties jārisina visām iesaistītajām pusēm. SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) vairākkārt ir aicinājis Ekonomikas ministriju (EM) neatlikt darbu pie risinājumiem, lai nākamās apkures sezonas sākumā būtu iespējams pieslēgt siltumu visiem iedzīvotājiem.

 

Nav pieļaujama situācija, ka nepilnīga normatīvā regulējuma dēļ būtu jācieš iedzīvotājiem, kuriem ir augsta maksājumu disciplīna. Esošais regulējums normatīvajos aktos pieļauj šādu iespēju. Tas neatbilst labas pārvaldības praksei un patērētāju tiesībām saņemt pakalpojumu.

 

RNP valdes priekšsēdētājs Ronalds Neimanis: “AT norāda, ka dzīvojamās mājas pārvaldniekam nav pienākuma no saviem līdzekļiem (faktiski no citu klientu iemaksātiem līdzekļiem) segt dzīvokļu īpašnieku kopības vai atsevišķu dzīvokļu parādus. AT atceltais spriedums par parādu piedziņu no mājas pārvaldnieka skaidri parāda ilgstošās bezdarbības sekas normatīvā regulējuma sakārtošanas jomā. Mūsu uzdevums ir aizsargāt godprātīgos maksātājus, lai nerastos situācijas, ka cieš tie, kuri godprātīgi apmaksā pakalpojumus, kas ir vairākums jebkura pārvaldnieka klientu. Maksājumu disciplīna klibo nelielam procentam klientu, tāpēc nedrīkst pieļaut, ka šo dažu klientu dēļ apkure netiek pieslēgta visai mājai.”

 

Šobrīd normatīvie akti izveidoti tā, ka faktiski par savstarpējiem norēķiniem atbild nevis pakalpojuma sniedzējs (siltuma ražotājs) un pakalpojuma saņēmējs (iedzīvotājs), bet starpnieks (pārvaldnieks). Netipiski pakalpojuma sfērai, pārvaldīšanas jomā parādi par saņemto pakalpojumu tiek akumulēti pie starpnieka, bet pakalpojuma sniedzējs Rīgā no starpnieka pieprasa samaksāt arī pakalpojuma saņēmēju neapmaksāto daļu, atgādinot, ka nesamaksāšanas gadījumā apkure netiks pieslēgta visai mājai.

 

Kā iepriekš ziņots RNP vairākkārtīgi aicinājis mainīt regulējumu, kas reglamentē apkures pieslēgšanu, lai novērstu problēmas, kas draud sākties jau šajā rudenī. RNP pēdējā gada laikā daudzkārt aktualizējis problēmu loku, kas saistīts ar apkures pieslēgšanu, vairākkārt vērsies pie EM un Saeimas atbildīgās komisijas, lai steidzami tiktu rasts risinājums iedzīvotāju parādiem par siltumu, tomēr darbu pie šī jautājuma plānots sākt tikai septembrī, kas ir novēloti.

 

Ziņu aģentūra LETA vēstīja, ka AT izskatot lietu kasācijas kārtībā - atcēla Rīgas apgabaltiesas spriedumu, ar kuru tiesa SIA "Jūrmalas siltums" labā piedzinusi parādu par dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku patērēto siltumenerģiju no agrākās daudzdzīvokļu mājas pārvaldnieces SIA "Latvijas Namsaimnieks".

Jaunākie raksti

Pakalpojumu piegādes pārtraukumi

02.08.2021 (9.30) līdz 02.08.2021 (12.00)
INFORMĀCIJA PAR SILTUMENERĢIJAS PADEVES PAKALPOJUMA PĀRTRAUKUMU , AS RĪGAS SILTUMS
Paula Lejiņa iela 7, 9; Rostokas iela 52, 54
02.08.2021 (9.00) līdz 02.08.2021 (19.00)
INFORMĀCIJA PAR SILTUMENERĢIJAS PADEVES PAKALPOJUMA PĀRTRAUKUMU , AS RĪGAS SILTUMS
Jukuma Vācieša iela 2G
02.08.2021 (9.30) līdz 02.08.2021 (16.00)
INFORMĀCIJA PAR REMONTDARBIEM ŪDENS PADEVES PAKALPOJUMA PĀRTRAUKUMU, RNP
Staraja Rusas iela 7